torstai 1. joulukuuta 2016

Kinkun kiljoituksia: Peto on ilti

Telve taas kaikki vlendit ja kadunkoilat!

Mon taas viikon vanhempi, en enää oikeen hiffaa et kui mont viikkoo, kelta en osaa viälkää laskee, ehkäs jo meibii yheksän viikkoo tai simmotiis.

Noh, elämä ja laiffi meikän himas o iha supelia. Palasta tleeniä on älsyttää isot koilat ihan äälimmilleen ja sit ku ne meinaa just haukkaa meikän pään ilti ja vlippaa ihan toutalli, ni mun ihmiset tulee viime hetkellä pelastaa.
Pali keltaa oon khyl jo nukkunu isojen likkojen kainalossa, ku en kelta yhtään oo ees ylittäny puleksia niiden tassoja tai kolvia tai häntiä. Mut vaan kellan. Ehkä pyöllyin pieluista, ehkä en.

Sit niitä uutisia:

Moon ollu melko vauhtikas, myös öiseen aikaan. Iha sama ja wotevö ku bailatuttaa ni bailatuttaa. Sit ihme vineemistä ku kello on mukamatten joku kakskolkyet ja silleesti. Mitä laivootte, emmä osaa kelloo, moon koilanpentu, sillee tietteks ja hiffaatteko?

Kävin moikkaa myäs yks päivä mun oikeeta mutsii, tota Hemppaa siis.
Oli ihan kauhee mutsi. Puleskeli mua päästä ku pehmolelua ja istu mun päälle.
Kelatkaa ny, mikä tlauma, mutsi istuu päälle.
Nii ja ei tullu ihan yhtään enää kelmaista tissimaitoa, nii mistää.
Olin silleesti ihan et woot ja hilvee katastlomppi.
Nyt khyl lähtee koilanpennunsuojeluilmot etiäpäi ja sassiin.
Onneks meikämuikkelin mummu pelasti päivän ja leikitti mua ihan kybällä.
Sillä ny mtn tissimaitoo ollukkaa, semmoset lusinat vaa livissä siä.

Sit yks yö kävi hilvee vahinko, goisasin ihan koko heela nattenin enkä yhtää uuannu.
Voin keltoo, aamust asti vetelin sitte semmosta lallia pitkin olohuonetta, et heikompaa hilvittäis.
Oli khyl iha hilvee peto ilti.
Ihan palasta ku toi mamma o kolistellu jotain joulua valten kaikkee hianoo. Mun mielest esmes noi olkkalin tähtivalovelhot vois olla paljo mialummin meikän suussa eikä siä velhotangossa.
Niitä mä sit ilokseni hyppimällä ylitin saada alas sielt velhoista.
Haukuin ja komensin niin penkeleesti, ku ei ihan heti onnannu. Meinasin iha vlippaa täpöllä, tiätteks.
Simmottiis täl keltaa
tee Taimikinkku Minellin


4 kommenttia:

  1. tää on niin päivän pelastus kun Kinkku sklivaa, melkein taas pääsi ihan elämään näitä hassunhauskoja taphtumia ihan livenä mukana, Kinkku sklivaa niin mainiosti , haleja Kinkulle :) <3 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, me alvostetaan kovasti palautetta, ihan palhautta <3

      Poista